Minden a repülésről szól mostanság Brüsszelben. Nem tudom melyik biztossal szúrhattak ki mostanság egy légitársaságnál vagy a reptéren, de sorjáznak a témában alkotandó szabályokról szóló hírek.
Először is itt van a feketelista, amelyre azok a légitársaságok kerültek fel, akiket biztonsági okokból repülési tilalom alá vontak az Európai Unió országaiban. Olyan komoly tételeket találhatunk itt, mint a Kirgiz Köztársaság vagy Szváziföld összes légi fuvarozója, de ha Gabonba utaztok, érdemes a Afrijetet vagy a Gabon Airlinest választani, mert a többiek már feketelistásak.
Miután megnyugodtunk, hogy pár bizonytalan repülőt ily módon kivontak a forgalomból, érdemes megfigyelni utastársainkat is. Mielőtt azonban spontán lincselést szervezünk a fedélzeten, nem árt tudni, hogy az uniós belügyminiszterek épp a napokban döntöttek úgy, hogy a jövőben összegyűjtik és elemzik a légiutasok személyes adatait, lehetővé téve ezzel a kockázatosnak vagy veszélyesnek ítélt személyek kiszűrését. A személyes adataink védelmére persze majd ügyelnek - de szerintem utazzanak a jogvédők Mohamed Attával.
Mindezek után már nyugodtan repülhetnénk, de mégsem. Két éves türelmi idő alatt sem tudta ugyanis sok repülőtér megoldani az akadálymentesítést, amit – joggal – sérelmezett a Bizottság és július 26-tól új szabályozást vezetnek be. Ennek értelmében, minden mozgáskorlátozott, idős és hátrányokkal élő számára kötelesek az unió repterei a minden más utas számára biztosítottal megegyező körülményeket, szolgáltatásokat és hozzáférést biztosítani térítésmentesen.
Az EU-s vihar után tehát maradnak a biztonságos repülők, utasok, meg a komfortosabb repterek, úgyhogy szerintem ezek jó dolgok. Szerinted?