A blogról

Néha komoly, máskor könnyedebb témájú írások az Európai Unió jelenéről és jövőjéről.

E-mail: euvonalas[kukac]gmail[pont]com

EUvonal

Nincs megjeleníthető elem

Európai Parlament

Az EU odacsap - Egységet a mobiltöltő-sokféleségben!

Dátum: 2009.02.17. 11:03 | Szerző: EUvonalas
Visszajelzések: 56 komment
Megosztás: Twitter | Facebook | iWiW
Címkék: mobiltelefon környezetvédelem eu és a világ

"Elfogyott a türelmem" - mondotta az Európai Bizottság ipari biztosa egy német rádiónak nyilatkozva a múlt héten. Günther Verheugen haragját az váltotta ki, hogy habár az EU évek óta szorgalmazza az egységes mobiltöltők bevezetését, az ügyben érdemi előrelépés nem történt. Verheugen most kilátásba helyezte, hogy Brüsszel jogszabályokkal fogja kikényszeríteni a töltők egységesítését, amelyekből jelenleg kb. harmincféle van forgalomban az unió 27 tagállamában.

A gyártók ez idáig technikai és jogi akadályokra hivatkoztak, azonban most talán ők is úgy érezhették, hogy szorul a hurok: egy hétfői közleményük szerint a mobilcégek eleget kívánnak tenni a Bizottság növekvő nyomásának. A hírek szerint a megoldást az USB-portok jelenthetnék.

Szép és jó az üvegházhatású gázok csökkentését célzó uniós kezdeményezés, vagy az, hogy az EU rendőri misszióval igyekszik segíteni a stabilitás megteremtését Európa legfiatalabb államában, de mindezek a dolgok kevéssé kézzelfoghatóak az átlag EU-polgárnak. A többtucatnyi töltő egységesítése viszont egy olyan lépés lenne, ami észrevehetően kényelmesebbé tenné mindennapjainkat.

Az Európai Unió egyébként meglehetősen aktívnak mutatkozik a mobiltelefónia terén. Talán ti is emlékeztek a roaming-díjak néhány évvel ezelőtti csökkentésére, mely tavaly tovább folytatódott. De megemlíthetnénk azt a – már a sötét középkor homályába vesző – tényt is, hogy az EK támogatásával válhatott a világ uralkodó szabványává a GSM...

A töltők egységesítése bizonyára Földanyánk elégedettségét is kiváltaná, hiszen egyfelől kevesebb hulladék keletkezne, másfelől pedig az új, USB-s töltők kevesebb energiát fogyasztanának. Sőt, az újításból a gyártók is profitálhatnának, mivel így nem kellene minden új készülékhez töltőt is mellékelniük.

Az uniformizált töltők megjelenése tehát sok előnnyel járna. Bár jobban átgondolva a dolgot, még az is lehet, hogy az összes mobilos intézkedés mögött csak a biztosok mobiltelefon-mániája áll? :) Mindenestre örülnék neki, ha Brüsszel más szakpolitikákban is olyan sikereket mutathatna fel, mint a mobiltelefóniában.

A bejegyzés trackback címe:

https://errolugatok.blog.hu/api/trackback/id/tr78948182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motion 2009.02.17. 12:30:29

És mi lesz azoknak a munkahelyeivel akik eddig ezeket a töltőket szerelték össze? Vagy megoldják hogy 2 évente tönkremenjenek és akkor lehet újat venni.....

MOMO 2009.02.17. 12:47:15

Nem hinném, hogy megoldható lenne, hogy ne adjanak egy új mobilhoz töltőt.

A töltőösszeszerelő kis kínaiakat nem féltem, tuti h találnak mást amit összeszerelhetnek, az is cép lesz és olcó, és akár atszáznyóc-ért a tiéd lehet.

eju 2009.02.17. 12:47:23

re: az új, USB-s töltők kevesebb energiát fogyasztanának.

ez jó hír, viszont addig is érdemes kihúzni a töltőt, mert becslések szerint a töltő által használt elektromisáram-mennyiség 95%-a megy kárba, ha a töltőt állandóan bedúgva hagyjuk.

www.euvonal.hu/kapcsoldki/kapcsoldki2.html

OkoskaTo:rp 2009.02.17. 22:19:54

Mire az EU kiizzadja magából ezt a törvényt, hol lesznek már a mobiltelefonok...

Káposztakukac 2009.02.17. 22:24:06

@motion: hát, talán új mobiltelefon mellé új töltő is kell. csak talán nem 30 különböző féle. amúgy ez a munkaerőkérdés azt hiszem nem éppen európát érintené...

Bedi 2009.02.17. 22:28:16

@EUkomm: Télen nem megy kárba: villanyfűtés.

mizie 2009.02.17. 22:41:29

remélem az egységes töltőfelület a mini usb lesz

reprocesszor 2009.02.17. 22:53:54

Mini USB lesz. És örülök.

Thera 2009.02.17. 23:09:39

Nekem már most is az. És az mp3 lejátszómé is. De örülök. bár jó lenne ha a fülhalgatót is egységesítenék.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2009.02.17. 23:18:57

A csúnya a dologban az, hogy már nem kevés gyártó hasznák mini USB meg új USB töltőcsatlakozásokat, de érdekes módon nem tölthetőek, csak a saját töltőjükkel.
A Motorola V3 és testvérei mini USB-vel vannak szerelve, ugyanígy egy csomó PDA is illetve néhány Sagem készülék. De hiába megy bele, a Motorola töltővel NEM lehet feltölteni a Sagem készüléket, és fordítva sem.
Ugyanez a helyzet a Motorola V8, V9 és társai, kontra Nokia 8600, 6500C, 8800 Arte. Az újabb USB sem kompatibilis egymással.

Tehát hiába egyforma, nem kompatibilis. De csak töltőnél nem. Én itthon egy Motorola V3 -as adatkábelét használom a Nokia E51 -esemhez, az MP3 lejátszóhoz, az egyik fényképezőgéphez, az párom 6300 -jához, stb.

Herlock Sholmes 2009.02.17. 23:37:43

@Hun.Spb

Nyilván nem, mert hiába jó a kábel, a a különféle töltők különféle feszültségeket adnak le.
A töltők cserélgetésével könnyen hazavághatod a nem hozzá való eszközt.

flamer 2009.02.17. 23:52:15

@Herlock Sholmes: Az USB-n szabvany szerint 5V feszultseg van.

nav 2009.02.18. 00:05:08

@motion:
"És mi lesz azoknak a munkahelyeivel akik eddig ezeket a töltőket szerelték össze? "
Leszarom Kínát.

nem-igen 2009.02.18. 00:27:31

@motion: tök igazad van! sőt a munkanélküliséget fel lehetne számolni egy csomó felesleges eszköz gyártásával. Javaslom, hogy ezentúl a villásdugó is legalább országonként eltérő, de mégjobb lenne, ha 3-4 féle lenne, akkor csak magyarországon kellene vagy 20 ezer villásdugó összeszerelő, meg virágzó elosztó ipar.
És akkor még nem beszéltem a kőbalta gyártókról, ők is csődbementek mindannyian a fém eszközök feltalálása után, szóval justice for kőbalta készítők, őket is hozzuk vissza, legfeljebb majd állami pénzből támogatjuk azt az iparágat is, ha senkinek nem kellene egy frankó darab...

nem-igen 2009.02.18. 00:30:46

@motion: egyébként tipikus régi kgst komcsi hozzáállás. valamire semmi szükség nincs, de mivel olyan jól mutat a statisztikában, hogy világelsők vagyunk bizgentyű gyártásban, meg gond a bizgentyű gyártókat úgysem tudjuk máshova elhelyezni, nem bezélve a Józsiról, aki ott főnök, és máshol nem kaphatna vez. ig. állást, így meghagyjuk, legfeljebb a terméket bezúzzuk, vagy rakátározzuk a végtelenségig, esetleg elcseréljük egy másik kgst országgal használhatatlan kügyüre.

sajnos itthon még mindig ez vezérli az összes politikai pártot is, inkább támogatnak régen halott iparágakat, csak nehogy 5 szavazó berágjon, hogy a több ezer éves múltra visszatekintő, nemzeti kőbalta ipar csődbemenjen, és kiderüljön, hogy valójában semmi szükség sem kőbaltára, sem az azt gyártókra, sem az állami kőbalta minőség ellenőrző intézetre :(

4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.02.18. 00:34:26

az otlet regi, de jo. Epp itt lenne az ideje a gyakorlatba is atultetni...

INSIDER 2009.02.18. 01:38:20

Persze. Uniformizálódjunk még jobban. Minek ide, egyén, stílus, ízlés. Egységes telefont, töltőt, autót, házat, ruhát, minden hülyének. Én ebből köszi, de nem kérek.

Luxa · http://blog.luxa.hu 2009.02.18. 02:51:31

@motion: Kicsit más téma, de mintha lett volna valami olyan dologról szó Világítástechnikából egyetemen, hogy például az LED-es izzóknál az élettartam belövésére elég sokat költenek. Vagyis néha kelljen cserélni is - különben senkinek nem érné meg gyártani.
A különbség persze az, hogy a mobilgyártóknak nem a töltő az elsődleges termék, tehát a mobil árrésében benne maradhat a töltőé is. És emiatt ezzel a szabályozással mindenki jól jár...

Ralesk 2009.02.18. 03:11:54

errolugatok-nak üzenem, hogy a linkjeinek igen nagy százaléka nem működik.


Nokián tök régóta van USB, de tölteni nem, csak adatátvinni lehet rajta. Motóéknál meg mindenre jó az USB csati.

Ha jól emlékszem, akkor (talán Apple/iPhone nyomásra) a közös bigyula a MicroUSB és nem a MiniUSB lesz. Kár azért, a mini se túl nagy, viszont formája miatt könnyű megállapítani, milyen irányba megy be.

hollariho 2009.02.18. 03:23:51

@INSIDER: Te mindig ilyen demagog vagy? Az uniformizalt telefontolto jo. Tudod, kevesebb kornyezetszennyezes, meg szemet, meg koltseg. Es mar bocs, de mondjuk a Nokiad toltoje az egyedive tesz teged? Szerinted hany millio van belole?

tyberius 2009.02.18. 06:15:20

A microUSB-t nagyon nem támogatom... annyira kicsi az a vacak foglalat, nagyon könnyű összekeverni, milyen irányba kell bedugni, illetve nem tudja rendesen megfogni a dugót, könnyen lesz kontaktos... a miniUSB-vel ilyen probléma nem nagyon van.

Egyébként az újabb Sony Ericssonok (kb. K750-től felfelé) is tölthetők USB-ről, csak éppen a saját idióta szabvány csatijukra kell dugni a kábelt. Én már asse tudom, hol van a K800-am töltője :) Bár tény, hogy töltőről hamarabb feltölt, mint USB-kábelről - töltővel 3 óra, kábellel 6 se elég.

Ja, és láttam már SE-n is mini USB-t, asszem a J132 (tök olcsó telefon) jött ki, amin ez van, meg egy headset csati, tehát az már szabvány miniUSB-ről tölthető.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.02.18. 06:29:57

Ezt már réges rég meg kellett volna lépni. Mert ennél nagyobb hülyeséget, hogy még adott márkán belül is van vagy 5-10 féle töltő, nem láttam. Remélem a mini usb lesz a közös nevező. Ámbár tuti, hogy lesznek renitensek, akik valami egyediséget bele fognak vinni a saját termékükbe.

zodiac757 2009.02.18. 07:25:39

Nokia töltőt minden telefonhoz!

Reggie 2009.02.18. 07:37:19

"másfelől pedig az új, USB-s töltők kevesebb energiát fogyasztanának."

Ugyan miert fogyasztana kevesebbet?

joszip 2009.02.18. 07:48:39

"Ugyan miert fogyasztana kevesebbet? "

Ezt én sem értem, hacsak nem arról van szó, hogy USB-USB töltés.

Egyébként meg legyen micro/mini y-os dupladugaszos töltő az összes és akkor itt lezárhatjuk a vitát.

Reggie 2009.02.18. 07:52:20

joszip 2009.02.18. 07:48:39

en arra tippelek, hogy szarul lett megfogalmazva a post, es az eloirt szigorubb kovetelmenyek miatt kene kevesebbet fogyasztania. de ki tudja.

GrenAbla 2009.02.18. 07:59:48

A (mini)USB-ről való töltés teljesen jó, csak kell hozzá mondjuk egy PC (vagy egy kiegészítő áramforrással rendelkező USB-HUB), és persze olyan lap, aminek a BIOS-a támogatja a soft-OFF módban történő USB-táplálást. Ha nem támogatja, akkor ugye be kell kapcsolni a PC-t. Ha támogatja, az azt jelenti, hogy a kikapcsolt gép is áram alatt van, amíg le nem lövöd a tápot. Persze nyilván az itt blogoló, kommentező arcoknak (köztük nekem is nyilván) van PC-je, PDA-ja, notija, így ez nem jelent akadályt, de azért vannak még néhányan, akiknek nincs kedvük/lehetőségük/szükségük/akármi hogy PC-t tartsanak otthon is.

Dióstészta 2009.02.18. 08:01:40

És a PC-khez minek adnak mindig új egeret + bill.-t + tápkábelt? A tápkábel nem romlik el, az egér meg izlésfüggő (golyós, opti, lézeres, veznélküli, dizájnos vagy sem stb.)

Áruljanak tápkábelt külön annak, akinek kell (így is árulnak, kb. alig 50 Ft, mert mindenkinek túl sok van belőle.)

Reggie 2009.02.18. 08:03:50

GrenAbla 2009.02.18. 07:59:48

Felreerted. Arrol van szo, hogy (mini)USB aljat lenne a mobilon. Ekkor toltheted USB-(mini)USB kabellel a geprol vagy toltheted (mini)USB csatlakozoval ellatott dugasztaprol amit minden bizonnyal a telefon melle kapnal. (Tehat a mostani toltok ugyan ugy leteznenek, csak nem a gyarto altal kivalasztott tetszoleges csatlakozo lenne a vegen, hanem (mini)USB))

GrenAbla 2009.02.18. 08:10:39

Reggie: ok, tényleg félreértettem. :)

Herlock Sholmes 2009.02.18. 08:25:50

@flamer

Miután jelenleg még nincs egységes szabvány, a miniUSB felület ellenére is lehet olyan mobil eszköz, aminek a töltője mondjuk 7V-ot ad az adott cuccnak.
Erre céloztam.

winston01 2009.02.18. 08:28:44

GrenAbla 2009.02.18. 07:59:48

Most is lehet már kapni olyan átalakítót, ami konnektorból csinál USB-csatlakozót. A húgom ilyennel tölti a Samsung telefonját.

Vaandor 2009.02.18. 08:32:34

@Thera: A fülhallgatók némelyike már elindult az egység felé. Már ha az egység a kis Jack-dugót jelentené. (Mint a discman-ek, hangfalak stb.) Pl. a Nokia zenéstelefonjai.

(Egységnek nevezni persze korai, de sokkal több eszközzel kompatibilis, mint mások)

Bit Rot 2009.02.18. 08:37:02

@INSIDER:
"Persze. Uniformizálódjunk még jobban. Minek ide, egyén, stílus, ízlés. Egységes telefont, töltőt, autót, házat, ruhát, minden hülyének. Én ebből köszi, de nem kérek."

BAROM!

Az uniformizált 230V-os konnektor persze tetszik, ugye?
Vagy te szeretnéd, ha az egyik házban 200 V lenne a konnektorban, a mellette lévőben 300 V, és mindenhová külön gyártott hajszárítót, mikrohullámú sütőt, mosógépet kellene venni?

Ugye az az uniformizált egyen világ is nagyon tetszik neked, hogy elmehetsz Győrbe, Miskolcra, és ugyanazt a mobiltelefont tudod használni, nem pedig városonként eltérő rendszer van!

midnight coder 2009.02.18. 08:38:12

Ezt egyébként akár fokozni is lehetne. Itt a számítógépem mellett vagy 6 különféle dugó van, nyomtató, hangszóró, router, kábelmodem, asztali lámpa, vezetékes telefon és persze maga a gép. Királyság lenne ha a telefonon és az asztali lámpán kívül minden közös tápról tudna menni. Még nagyobb királyság persze ha minden egy tápról menne. Lenne egy közös táp ami adna mondjuk +5, -5, +12, -12, +9 voltot igény szerint, egy szabvány kábelen és egy szabvány csatlakozón, a rákötött cuccok meg osszák be maguknak...

borpancsoló 2009.02.18. 08:40:56

Nekem tetszik, hogy az Eu néha megerőlteti magát és odacsap nagypénzű vállalatoknak is, hogy a társadalomnak valamiben akár csak kicsit is kényelmesebb legyen az élet.

Másészt, a technológiai fejlődés egyik záloga, hogy néha szülesenek egységes szabványok az igazán elterjedt használati tárgyak esetében, ilyen volt anno a DVD is.

Harmadrészt nem bánnám, ha néha viszont (vagy csak gyakrabban) olyan témákban is ennyire tökösen védenék az állampolgárokat, amik nem nyílvánvalóan az uniós képviselők primőr érdekeltségei közé tartoznak.

fektor 2009.02.18. 08:47:55

@EUkomm:

"ez jó hír, viszont addig is érdemes kihúzni a töltőt, mert becslések szerint a töltő által használt elektromisáram-mennyiség 95%-a megy kárba, ha a töltőt állandóan bedúgva hagyjuk."

Na jó, de Januárban, amikor nyakunkon volt a gázválság, azért megnyugtató volt, hogy ha más nincs a töltővel fűthetünk.

joszip 2009.02.18. 09:05:04

Az USB szabvány tényleg 5V? Hova tegyem a voltmérő pöckét, hogy lemérjem? Mert van egy hagyományos töltőm ami 5V-t ad de eddig nem mertem használni, csak a laptopot.

Donor 2009.02.18. 09:11:08

@INSIDER: Te hülye vagy ha az egyéniségedet a töltőd csatlakozójával fejezed ki :)))

Reggie 2009.02.18. 09:14:35

joszip 2009.02.18. 09:05:04

A ket szelso lab. Amugy az usb szabvany szerint valoban 5V es 500mA aramot le kell tudnia adni.

Donor 2009.02.18. 09:23:32

@Luxa:
Egy LED élettartama kb 50000óra, de az újabbak akár ennek 10*-esét is tudják. Viszont ez nem a maximális fényerőnél tudják, csak kb. a fele fényteljesítménynél.

Ha teljes fényerővel hajtasz egy LED-et akkor 5000 óra az élettartama.

Tehát egész pontosan be tudják állítani a tartósságot, de ez nem azt jelenti hogy rosszabbak lesznek a LED-es lámpák.
A kutya sem fog váltani ha rosszabb mint a most elterjedt technikák.
Fényerőben elég hervadtak a LED-ek, hatékonyságban alig jobbak mint a fénycsövek, vagy a Xenon, árban viszont esélytelenek.

Nyilvánvalóan ugyan az lesz mint a fénycsöveknél. Az occó kínai LED-eknek sápadt fényük lesz, és 5000óra után kiégnek. A márkás drága LED-ek pedig tudni fogják az 50ezerórát és kellemes fényük lesz.

Reggie 2009.02.18. 09:27:32

Donor 2009.02.18. 09:23:32

tevedes. a ledek max teljesitmenynel birnak 50000 orat. azaz konkretan maximalis arammal meghajtva 50000 uzemora utan esik a maximalis fenyteljesitmeny a nevleges fenyteljesitmeny 70%-ara.

Donor 2009.02.18. 09:32:22

@GrenAbla: Nekem mini USB-s töltő van a telefonon és adtak hozzá egy olyan konnektorba dugható töltőt, aminek a végén ilyen csatlakozó van.

PC-n is tölt, a saját töltőjével is, szabványos adatkábele van. Teljesen univerzális.

Ha ezt egy gagyi kínai cég meg tudta csinálni, akkor a nagy gyártóknak sem lesz probléma megoldani (különben csődbe jutnak)

Donor 2009.02.18. 09:38:43

@joszip: sok választásod nincs, mivel csak 4 vezeték van benne+ az árnyékolás.
Tehát fogod az árnyékolást az egyik felével a műszernek és végig csengeted a 4 vezetéket.

Elrontani nem tudod, csak akkor ha rövidre zárod :) de akkor is jó eséllyel csak kiírja a windows hogy túlterhelés az USB-n ezért lekapcsolta.

Amúgy a két szélső vezetéken van a villany ha jól emlékszem. A két középső pedig az adat.

Baromméter 2009.02.18. 09:38:43

borpancsoló

"Harmadrészt nem bánnám, ha néha viszont (vagy csak gyakrabban) olyan témákban is ennyire tökösen védenék az állampolgárokat, amik nem nyílvánvalóan az uniós képviselők primőr érdekeltségei közé tartoznak:"

Ez sajna csak olyan kérdésekben lehet esélyes, amely az EU minden tagállamának egységes érdeke ugyanabban a formában. Ilyen kérdés igen kevés van.

Donor 2009.02.18. 09:51:36

@Reggie: docs-asia.electrocomponents.com/webdocs/08ac/0900766b808ac424.pdf

10. oldalon találod.

Ez egy Osram LED doksija és párat már elfüstöltem kísérletezgetés közben, így tudom hogy és mitől megy tönkre :)

Reggie 2009.02.18. 09:56:32

Donor 2009.02.18. 09:51:36

Hat nem csak osram van a vilagon, hanem cree, citizen, luxeon, seoul semiconductors, satobbi.
Bar en nem fustoltem el egyet sem, de ennek az az oka hogy ertek is hozza.

Donor 2009.02.18. 10:13:39

Vagy csak elég földhözragadt vagy hogy ne végez kísérleteket, hogy jobban megismerj valamit.

Gondolod hogy a labortápon nem tudom lekorlátozni az áramot az adatlapban szereplő értékekre?

De bocsánat, te tényleg nagyon intelligens lehetsz, ha egy teljesen ismeretlen ember tényszerű adatai ellen csak a sértegetés a legfőbb érved.

Én műszaki ember vagyok. Csak a tényeknek és tapasztalatomnak hiszek, tehát, ha meg akarsz győzni, akkor hiába bizonygatod hogy milyen okos vagy ezzel csak égeted magad.

Konkrét adatokat kérek!!!
Ha belinkelsz nekem olyan adatlapot ami alátámasztja az állításodat akkor elhiszem.

De mivel a LED-ek eléggé egyformán viselkednek, inkább csak az adatlap hiányossága hogy a túlhajtáshoz tartozó paraméter nincs feltüntetve.

Pl. A CREE adatlapjain nem szerepel az élettartamra vonatkozó információ. Tehát várom az értelmes érveidet.

EUvonalas · http://errolugatok.blog.hu 2009.02.18. 10:25:27

Ralesk, kösz a visszajelzést.

A linkek teljesen rendben működtek, aztán elszálltak :-((

Most javítottam, remélem, így is marad.

THK 2009.02.18. 10:32:59

Az akkuk szabványosítása legalább ilyen fontos lenne!!!

Nem csak mobiltelefonokban, de különösen digit kamerákban is teljesen általánosak a 3.6V-os egycellás, vagy 7.2V-os kétcellás Li-Ion akkuk, és még a méretekben is csak hangyányi különbségek vannak - mégis minden gyártó külön típust használ, nem ritkán márkán belül is...
(van, amikor még digitális azonosítással próbálnak még az ellen is védekezni, h utángyártottat tegyél bele)

Pedig néhány méret és forma változattal le lehetne fedni a teljes piacot - de sajnos ebben nincs senki, aki föllépne a gyártók ellen

Reggie 2009.02.18. 11:07:05

Donor 2009.02.18. 10:13:39

Nem sertegetteleg sehol. Ha te annak vetted az a te bajod.
Ha mutatsz egy termektipusbol egy szar szeriat az nem indok arra hogy a tobbi is szar ezert soroltam fel par gyarot ahol korulnezhetsz.

Konkret adatokra pelda. (A cree lapjan szerepel, csak nem kell az elso datasheetnel elakadni.)
www.cree.com/products/pdf/XLamp_Reliability.PDF
4. oldal...

Mellesleg en nem bizonygattam h okos vagyok, csak azt hogy hulye nem vagyok. (Kocsit sem kell tkra torni, hogy tudjal vezetni.)

"Vagy csak elég földhözragadt vagy hogy ne végez kísérleteket, hogy jobban megismerj valamit."
Lehet, hogy foldhoz ragadtsag, de olyasmivel nem szokasom kiserletezni amit mar elottem tobbezren megcsinaltak es dokumentaltak, inkabb elolvasom a leirasaikat.

"De bocsánat, te tényleg nagyon intelligens lehetsz, ha egy teljesen ismeretlen ember tényszerű adatai ellen csak a sértegetés a legfőbb érved."
Nem a sertegetes volt a legfobb ervem, hanem az hogy van mas termek. Egy szar termekbol meg nem vonok le messzemeno kovetkezteteseket.

Donor 2009.02.18. 13:43:49

Erről beszéltem. Hiányos az adatlap. Ez csak a névleges terhelésre vonatkozó adat.

Névleges terhelésen az Osramra is 50ezer óra van megadva, csak ennél megadták a túlterheléses paramétereket is.

Különben meg ha kevesebbet magyarázkodsz, jobban kijössz egy vitából :)

Reggie 2009.02.18. 22:40:31

Donor 2009.02.18. 13:43:49

Az Osramnal a max aram felere adtak meg az 50000 orat. A max aram az meg nem tulterheleses, hanem a nevleges aramra. Mindenhol 2.3W-os ledkent irjak, es az marpedig 500mA-n van nem 250mA-n. Szerintem ezt elnezted erosen.

Ralesk 2009.02.19. 01:04:48

@THK: Na meg ugye ha leszoknának végre a 2xAA-ról, hogy ne azt az alja NiMH technológiát kelljen használni. (Canon PowerShot széria...)


süti beállítások módosítása