A blogról

Néha komoly, máskor könnyedebb témájú írások az Európai Unió jelenéről és jövőjéről.

E-mail: euvonalas[kukac]gmail[pont]com

EUvonal

Nincs megjeleníthető elem

Európai Parlament

Holapénzem.eu

Dátum: 2008.10.10. 13:03 | Szerző: Király Rák
Visszajelzések: 35 komment
Megosztás: Twitter | Facebook | iWiW
Címkék: korrupció királyrák eu és a világ eu s pénzek

Kevés olyan mitikus fogalom van az átlagember gazdasági szótárában, mint az EU-s pénzek. Mondák, sikertörténetek, elbukott lehetőségek, de leginkább a korrupció városi legendái szövik át a céltámogatások hősi eposzait. Az előző rendszerben kómába esett és csak most magához tért átlagpolgár azt is nehezen érti, hogy a kék unió nem a vörös unió analógiájára működik, nem segélyeket oszt szövetségeseinek, hanem bonyolult mutatószámok és programok alapján, alanyi jogon ad lehetőséget támogatáspolitikáján keresztül.

Mivé lesz ez a lehetőség a gyakorlatban? Büszkén átvágott szalaggá, dagadó kebellel átadott épületté, mosolygó politikusok felívelő karrierjévé, és, valljuk be: részben visszajut korrupt államközeli zsebekbe. Elég csak Bulgáriára gondolnunk, vagy a Phare-pénzeket jellemző korrupciós botrányokra. Az EU-s pénzek (úgy is mondhatnánk: a saját pénzünk) körül két nagy, jól megfogalmazott problémát lát az EU (látnak az általunk közvetve döntési pozícióba segítettek): a nem megfelelő tájékoztatást és a korrupciót. 

Népiesen leegyszerűsítve a legrosszabb forgatókönyvet: a brüsszeli koma odanyomja a pénzt Korrupciába, ahol a polgármester átadja a hidat (gondosan ügyelve arra, hogy az Európai Unió kifejezés egyszer se hangozzon el a beszédében), amit az ő fia-borja épített testre szabott közbeszerzési eljárás segítségével, a lehető legdrágábban.

Erre a két problémára egy alapvető, adekvát válasza van az Uniónak: a tájékoztatás. Ha a pályázatok kedvezményezettjeinek kötelezővé teszik rendeletekben, hogy hogyan, miként kell tájékoztatnia saját környezetét a pénz felhasználásáról, nehezebb dolga van a sokat próbált politikusnak, hogy ezeket megkerülve, saját sikereként állítsa be az EU-s pénzből megvalósuló beruházást, programot. Ha a közvélemény megkapja a megfelelő tájékoztatást a pénz felhasználásáról, a médiának, a szakembereknek feltűnnek a visszásságok, és nehezebb lesz euróból korrupt holdudvart építeni.

Ez a brüsszeli logika áll a hivatalos bizottsági weboldalon található keresőrendszer hétfői indítása mögött.  Kedvezményezettre, évre, egészen postai irányítószámig lebontott földrajzi helyzetre, támogatott területre, összegbeli nagyságrendre és költségvetési alfejezetre kereshet a kifizetett EU-s támogatások között bárki; az oknyomozó újságírótól kezdve a gazdaság iránt érdeklődő szakmabélin át egészen a számok egyszerű szerelmeséig.

A friss lehetőség abból a dogmából indul ki, hogy a szigorú jogi szabályozás, az elrettentő szankciók mellett a társadalom saját környezete iránt érzett felelőssége és a civil kontrollt lehetővé tevő információk rendelkezésre állása vezethet a jogbiztonság erősítéséhez. A bennünk élő, optimista, felelős állampolgár együtt szurkolhat José Javier Pomés Ruiz spanyol EP-képviselővel, akinek az idáig vezető Zöld Könyvet köszönhetjük: így legyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://errolugatok.blog.hu/api/trackback/id/tr14706111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brinkmann 2008.10.10. 14:31:06

nem lenne rossz, de mi garantája majd az új rendszer kijátszhatatlanságát...?! úgy mint pld. reprezentációs költségek 5millió, kommunikáció 3,6 mó ?! :)

nls12 2008.10.10. 15:42:51

jó, hogy van ilyen, de igazából, amit most felraktak, az eddig is elérhető volt az EU honlapján, csak különböző helyeken (nekem pl már kellett kutakodnom hasonlók után). Az újdonság annyi, hogy itt egy helyen van minden. De akit érdekelt, az eddig is megtalálta az erre vonatkozó adatokat, akit meg nem, az ezután sem fogja böngészni szvsz.

négerbirka 2008.10.10. 17:45:16

a magyarországi, területalapú agrártámogatások mikor lesznek kereshetők?
köszönettel

Közöd?? (törölt) 2008.10.10. 20:40:17

marhaság, ez itt magyarország öreg, itt mindent ellopnak

VI. Lenin király 2008.10.10. 21:53:40

Bicikliút egy autópálya áráért. A különbözetet meg risztelik az érdekeltek. Így megy ez. Tisztelet a kivételnek.
Ezek az EU-s tájékoztatók nem jók semmire, mert a felszín alatti zsebből zsebbe mozgásokat nem mutatják.

Baromméter 2008.10.10. 22:04:34

A keresőrendszer mögött lévő adatbázis egyelőre csak a Brüsszel által közvetlenül menedzselt alapok adatait tartalmazza, az agrár- meg a strukturális alapokét (amely osztott irányítás alatt áll a tagállamokkal) nem. Hogy mikor? jó kérdés. Talán in gyú kórz.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.10.10. 23:02:05

And the winner is....
...MAGYAR GALLUP INTEZET KOZVELEMENY ES PIACKUTATO KFT

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.10.10. 23:11:45

négerbirka: az agrárminisztériumon keresztül osztott pénzek elérhetőségéről a helyi erőknek kell gondoskodniuk: Jövő április végéig a tagállamoknak valamennyi mezőgazdasági kifizetés kedvezményezettjeinek adatait nyilvánosságra kell hozniuk.

nls21: igaz, de már a rendszerezettség is pluszpont, és az adatbázis bővülni fog.

Flynn 2008.10.11. 00:35:01

A haverom évek óta pályázatíró cégnél dolgozik. Ennek ez egész pályázgatós rendszernek semmi értelme.
Befizeti az állam a zsét, amit az állampolgáraitól szed el. Ebből fenn kell tartani egy bazinagy bürokráciát, ami a pénz visszaosztásáról gondoskodik. Ki kell fizetni a pályázatíró cégek munkáját, mert magadtól otthon nem tudsz sikeres pályázatot írni. Újabb potyapénz. Aztán jönnek a helyiszintű mutyik a további felesleges milliókkal.
A véleményem, hogy a beszedett, majd visszaoszott pénzek iszonyat nagy százaléka a rendszer fenntartására, azaz egy csomó felesleges ember fizetgetésére megy el.
Sokkal egyszerűbb lenne otthagyni az állampolgároknál, aztán eldöntenék, hogy bicikliút kell-e nekik, vagy élményfürdő.
Persze ez messze nem érdeke a rendszerből élőknek...

mr.x 2008.10.11. 02:25:08

ez az egész 1 fasság.. már bocsánat.. mindenki tartsa meg a pénzét ahogy csak tudja, és magára költse, meg a családjára..
beléptünk a "Zeu"-ba és mit tapasztalunk? semmit. a politikusok és állami csotányok élösködnek, dőzsölnek, utazgatnak "hivatalos út" jogcímen.. :S:S SUXX AZ EGÉSZ

IS 2008.10.11. 08:41:48

mr.x: hagyjuk, neked a Győzike való. csak fejfájást okoz az ennél komolyabb műsor, minek idegesíted magad.

Flynn: két észrevétel:
- a németek erre panaszkodhatnak; mi, akik ennek a haszonélvezői vagyunk, legalábbis hunyjunk efelett szemet, mert ha nem lesz, akkor mi rosszul járunk
- az emberek 20%-a dolgozik iparban, mezőgazdaságban. 80%-a kutyafodrász, ingatlanközvetítő, műkörömépítő, tanácsadó és hasonló munkakörökben lébecol. ha nincs ez a jó kis rendszer, akkor további x% munkanélküliség van, vagy egy másik hasonló rendszert kell kitalálni, hogy ezeknek az embereknek legyen munkája. ez a posztindusztriális társadalom. kérdezd meg a haverod, hogy van-e kedve 'értelmes' autógyári munkásnak lennie ehelyett az 'értelmetlen' pályázatírás helyett.

szobatars 2008.10.11. 09:56:56

Én részt vettem 2002-ben azon a vitán, amit egy hónappal a csatlakozási feltételek beadása előtt tartottak:

1. Gyakorlatilag semmi sem volt készen! (most nem idézném Baráth Etele szavait).

2. A Pénzügyminisztérium, a Munkaügyi Minisztérium és a gazdasági Minisztérium államtitkárai azon vitatkoztak, hogy ki kezelje a pénzt..mindezt a csatlakozás előtt 2 évvel!!! (Az angol uniós képviselők csak néztek, mint a moziban)

3. A magyar fél "emberei" (hmmm) csak abban értettek egyet, hogy az Unió által elvárt 5 %-os határ (ennyibe kerülhet a rendszer működésének költsége a támogatások arányában) nagyon kevés. megpróbálták befolyásolni a jelenlévő uniós embereket, hogy ez a határ legyen 15-20 % (nem tévedés, 15-20 %!!!) Az angolok teljesen kiakadtak, majd közölték, hogy nem...

Még számos egyéb hasonló stílusú dolog történt, de legyen elég, hogy például a Szakképzési és HR munkacsoportban nem szerepelt a magyar kívánságok között, hogy az Unió támogassa...a szakképzést!

és ez csak csepp a tengerben..:-((((

Netuddki. 2008.10.11. 10:22:14

IS 2008.10.11. 08:41:48
Hát a jó q. annyát az ilyen élősködőknek. Ezek miatt (is) fizetek annyi adót, jóval többet a kelleténél.
Közben meg sírnak, hogy kevés a szakmunkás. Mi fizetjük azok bérét is akik egy fillért nem termelnek, de jelentősen bonyolítják az életünket.
Pont ma volt a rádióban, ha valaki el a kar menni szakrendelésre 3 napja megy rá. Egyszer amikor elmegy a háziorvosához, aki beutalja. Másodszor amikor elmegy oda ahova beutalták, de ott csak időpontot kap. Harmadszor meg elmegy a rendelésre. A XXI. században, ja!
Ha rajtam múlna elzavarnám a sok ingyenélőt normális, értéktermelő munkát végezni.

Netuddki. 2008.10.11. 10:25:42

szobatars 2008.10.11. 09:56:56
Hát igen ennyire gazdagok vagyunk, hogy az ilyen pozíciókban gyengeelméjűek lehessenek. Azóta szerintem nem sok változott ezen a téren. Isszuk is vastagon a levét, mi bérből és fizetésből élők.

Gyarmat vagyunk 2008.10.11. 10:27:33

az EU-t addig érdekeljük, amíg olcsó orvosokat adunk, itt állíthatják -vagy legalább is próbálják megállítani- meg az orosz hadsereget és kollaboráns politikusaink egy kis korrupciós pénzért nem adják oda a nemzeti vagyont ingyen az "igazi" tőlünk nyugatra fekvő EU-nak. Olcsó munkaerőnek, nyersanyagnak, gagyit nagy mennyiségben felvevő piacnak és ütköző zónának vagyunk jók.
A fejlesztési pénzek is a leghatékonyabb kizsákmányolást segítik elő, ugye infrastruktúra bővítés, nehogy már dűlőúton lovaskocsival kelljen kifosztani minket..
Ez mindíg is így volt, tatár, török, orosz itt állt meg. 1848-ban, 1918-ban, 1945-ben, 1956-ban európa megmutatta, hogy mit számítunk neki, és azóta is folyamatosan láthatjuk. A szomszédos országok -egy részében- elfogadott a rasszizmus ha magyarokról van szól. Európa mit tesz ellene? Európa mit tesz azellen, hogy bűnözők irányítsák az országot? Semmit, sőt segíti őket, már csak avval is hogy vezetőként tekint rájuk, de sajnos ennél többel is tesz. Lóvét ad a kezükbe és diszkrét félrepillantásával legitimálja a szervezett bűnözést.

Kicsi vagyok, de annyit mondhatok, hogy európa nekem annyit jelent, amennyit én jelentek az EU-nak: SEMMIT

Ezért nem lesz Európa nagyahatalom, mert bár a lehetősége meglenne rá, a nagy európa nemzetek arroganciája irritálja a kicsiket. Egy nagy Európai Egyesült országon belül ugyanis nincsenek gyarmatok, és nincsenek egyenlőbbek,
szerintem.

Ha a magyar gyökerem elrohad lassan, akkor nem lesz kötődésem ehhez kontinenshez sem, és leszarom, hogy európaiként össze kéne fognunk a globális kihívásokkal szemben.
Mert európa nem az enyém, magyaroknak nem jó hely..

Netuddki. 2008.10.11. 10:36:41

Gyarmat vagyunk 2008.10.11. 10:27:33
Hát igen olyan (is) lesz, amilyennek MI (is) tesszük, Magyarok. Egyenlőre még csak a madaraknál tartunk az evolúcióban. Egymás elől csipegetjük a kukacot, a fészkünkbe rondítunk és még hagyjuk is, hogy madárnak nézzenek bennünket. :P

Von Tolla 2008.10.11. 10:54:47

Az EU a lehető legrosszabbat csinálja, amikor támogatást ad Magyarországnak. Ugyanis ezzel segíti annak az egyébként tehetetlen, korrupt, begyepesedett, fantáziátlan és ötlettelen vezető rétegnek a túlélését, amelyiken keresztül csurog a pénz, azaz konzerválja a mai állapotokat. EU-s pénzek nélkül legalább esély volna rá (garancia sajnos nem, ismerve a választói hozzáállást), hogy a vezetésre alapvetően alkalmatlanok kihulljanak.
Vagy azt kellene megoldani, hogy azok kapják a pénzt közvetlenül, akik egyébként pénz nélkül is előbbre tudják vinni a kisebb vagy nagyobb közösségek ügyét, akiknek a pénz valóban csak támogatás és nem létfeltétel lenne.

vajdasagi 2008.10.11. 11:54:08

VonTolla jól beszél. És a többség itt előttem. Én ehhez csak pár dolgot tennék hozzá:

1. Ez az egész támogatási rendszer tulajdonképpen út a pokolba. Rossz ez annak, aki adja, de pláne rossz azoknak az országoknak, akik kapják. IS ugyan jól látja
, hogy az emberek nagy része nem valami "produktív" dolgot csinál, hanem "szolgáltat", csak azt hallgatja el, hogy egy kutyafodrász olyasmit szolgáltat, amire valós szükség van, míg a pályazatíró egy korrupciós rablás lebonyolítását "szolgáltatja". Tudom, hogy nem minden pályázatban van korrupció, de azt is tudom, hogy a többségében van. Az én cégem nemzetközi szinten kell, hogy versenyképes legyen, és a hideg ráz attól, hogy ekkora adókkal hogyan leszek versenyképes akkor, amikor az USA-beli cégekkel versengek (ma még), és különösen akkor majd, ha mondnjuk 15 év múlva az indiai és kínai cégek kerülnek az utamba.

2. MOndhatjátok persze, hogy miért nem kérek én is EU-s támogatásokat: mert azok úgy vannak kitalálva, hogy gyakorlatilag el kell döntenem, ezentúl is arra koncentrálok-e, hogy versenyezzek a piacon, vagy ehelyett pénzeket "kunyeráljak" Brüsszeltől. Mert ez a két dolog nagyon nehezen egyeztethető össze. És szerintem az első út vezet előre, a másik meg le a sárba. (Mindjárt jelentkeznek azok, akik majd legálisan, és azok akik majd a "háttérből, diszkréten" segytenek, mert különben nincs siker. Mindkét csoport pénzt kér, a támogatások meg majd évek után megérkeznek (talán). Higgyétek el: ez KÁROS a versenyképességünk szempontjából.

3. Tudom, hogy sokan gondolják, hogy ez "talált pénz", és még akkor is hasznos, ha mondjuk 50%-át nyúlják le a "haverok", a másik 50%-ból meg út épül, és egyik-másik cég is kap támogatást, csakhogy ezt a pénzt "tőlünk vették el" elsősorban. Tudom, hogy többségét nyugateurópában vették el, és nem nálunk, merthogy mi kevesebbet fizetünk be a közösbe, de én azt szeretném, ha az a német vagy holland kevesebb ilyen adót fizetne, és ami pénze megmarad, annak egy részét nálam költse el. Ha meg nem nálam fogja, hanem a szomszédnál, akkor én bezárom a boltot, és elmegyek munkavállalónak a szomszédhoz. Nos, ezzel a módszerrel LEHETNE talán esélyünk majd mondjuk egy kínai céggel szember is. TALÁN!!! De ha továbbra is támogatósdit játszunk, és a korrupciós pocsolyában dagonyázunk, akkor az ég kegyelmezzen nekünk a következő 50 évben. Magyar-német-angol, mind-mind le fog csúszni. Én legalábbis így látom az alapján, amit a világ minden pontján tapasztalaok. RÁFÁZUNK!!!

Üdv. mindenkinek.

euvonalas(at)gmail(dot)com 2008.10.11. 11:55:04

Ez egy magyar blog.
Magyarul nem "at" és nem "dot".
Sejtem, hogy tudsz angolul, ha már az EU-ba dologzol, de nem kéne kérkedni vele.

Understund?

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.10.11. 12:08:49

euvonalas(at)gmail(dot)com

Neked sem kéne kérkedned a képzetlenségedből fakadó frusztráltságoddal, pajtikám. Továbbá nem kéne angol szavakat használni, ha nem tudsz angolul.

Understood?

belga 2008.10.11. 12:27:49

Nem is az eu-támogatással van a baj, hanem a magyarországi szétosztásával! Miért van az, hogy politikusközeli cégek (mindkét oldalról) pályázatokat nyernek gyakorlatilag puszira, miközben tenni akaró kis- és középvállalatok, valamint apró falvak csődölnek be, mert hitegették őket, az önrésszel belefogtak, a pályázatukat meg forráshiányra hivatkozva elutasították vagy nyertes esetén két év alatt sem csengették a támogatást, hm? Az hogy van, hogy iskolafejlesztési pályázatokat sorra forráshiánnyal utasítanak el, miközben a tévében meg fossák a propagandát? Az hogy van, hogy xy parlamenti képviselő családi cége többször is elnyert eu-s pénzeket, miközben a kistérségi konkurensei sorra tönkremenek?
Parasztvakítás a központi tájékoztatás, miközben alsóbb szinten meg megy a lenyúlás.
Szar ország ez... Fáj. :(

Tuvalu 2008.10.11. 12:51:28

A dolognak avval a részével, hogy Magyarországon bürökratikusan osztják el a pénzt, és elmutyizzák, és havernak adják, nos ezzel a részével nincs értelme Brüsszelt hibáztatni. Ehhez magunkba kellene nézni, és a heyes válasz az, hogy itt volt a pénz, ennyire bírtunk vele élni.

Például tudtátok-e, hogy a mezőgazdasági területalapú támogatások egy meghatározott összeg, amit Magyarország megkap, hogy ossza szét bizonyos szabályok szerint. "Természetesen" valahogy 2%-kal több földdel jelentkeztek, mint ami van. Brüsszel nagyon okosan úgy reagálja le, hogy "jól van gyerekek, akkor mindenkinek 2%-kal kevesebb pénz jut egy hektárra". EZÉRT baromira mi, magyarok vagyunk hibásak.

Aztán van egy olyan fele is a dolgoknak, hogy itt minden 3. megszólaló TUDJA hogy korrumpálják az EUs támogatások felét (ami ugye azért erős, mert majdnem a fele a területalapú agrártámogatás, amivel vannak ugyan a fent leírthoz hasonlú szaálytalanságok, de azért nagyjából nem sokat lehet vele mutyizni). Arra kérnék mindenkit, hogy aki KONKRÉT ügyről tud, a szomszédjáról, versenytársáról, haragosáról, polgármesteréről, az jelentse mindezt direktbe Brüsszelbe.

00800 01 05 20 04

Ingyenes, Brüsszelben az OLAF, csalásellenes hivatalánál csörgő üzenetrögzítő. Ha valaki azt mondja el, hogy a szomszéd lopja a fát, vagy Gyurcsány hazudik, avval nyilván nincs mit tenni, de ha azt mondod, hogy a Nagykanizsa, Kossuth Lajos utcában található malomra adott fejlesztési támogatást zsebretette a Pék kft és nem épített semmit, akkor ENNEK már utána tudunk és utána is nézünk (még akkor is, ha max 5%-ban van igaza a bejelentőnek).

vajdasagi 2008.10.11. 12:51:54

Belga: amit írsz az mind pontos, nem tudtam volna ilyen jól megfogalmazni, és teljesen tetszett, kivéve a kezdetét: "Nem is az eu-s támogátssal van a baj". DE, AZZAL van a baj. Egész Európa fog elsüllyedni gazdaságilag. Egyrészt emiatt. (Azért más bajok is vannak). Egyrészt nem bírjuk ezt el (mármint az egész EU), másrészt meg lomha, versenyképtelen cégeket erdeményez. Tudom mit beszélek, kérlek benneteket, hogy higyjétek el. A helyzet nagyon súlyos. Iskolák támogatása: az OK, meg utak építése. Még az is. De a gazdaságé az nem OK. Mondom ezt én, aki kérhetnék ilyet :-(

Flynn 2008.10.11. 13:04:27

IS:

Igen, én is hallottam, hogy mi nettó haszonélvezők vagyunk (meg ennek az ellenkezőjét is), de kérdem én, nekem hol éri meg, hogy EU-s pénzből létrehoznak egy élményfürdőt, aminek XY span lesz az igazgatója, és Audi A8-cal jár?
A másik, hogy míg az emberek egyszámjegyű százaléka dolgozik a mezőgazdaságban, addig a támogatások 80%-a erre megy el. Azért mert évtizedekkel ezelőtti a támogatási rendszer kidolgozása, amikor még sokan dolgoztak benne. Rég meg kellett volna változtatni.
Egyes elemzések szerint, még olcsóbb is lenne az élelmiszer, ha eltörölnék a jelenlegi támogatási rendszert!
(Ezért is szűnik majd meg.)
Másrészt tudod mit, ha egy kiló kenyér támogatás nélküli ára 500 forint, akkor megveszem annyiért. Hagyják nálam a pénzem, és majd kifizetem. Világ életemben utáltam, amikor mások próbálják meg eldönteni helyettem, hogy ÉN mit támogatnék.
Ezért utálom a kötelező magánnyugdíjpénztári tagságot is.
Végül: a haveromnak valószínűleg lenne kedve autógyári munkásként nettó 120-at keresni, mert jelenleg a környezetvédelmi mérnöki diplomájával bruttó 120-at se keres, mert persze mindig a főnökei szakítják le a nagy zsét, miközben ő írja a 40 milliás nyertes pályázatokat. De ő a hülye, ezen nem kell lamentálni.
Szal hiába dícséred a rendszert, mert nem jó, és hidd el nekem, hogy meg is fog szűnni. Pláne a mostani válság közepette.

vajdasagi 2008.10.11. 13:06:22

Tuvalu: vagy nagyon érdekelt vagy, vagy nagyon nagyon idealista :-) Az, hogy a "Pék Kft." szakértői munkáért zsebretette mondjuk 10%-át, és véletlenül épp a "haverok" cége a PÉK kft. az nem az esetek 5%-a, hanem 95%. A korrupció nálunk olyan mértékű, hogy nem érdemes ellene fellépni, hiszen inkább teszem a magam dolgát, ami elég nehéz, mert nagyok az adók, mert sok hivatalnokot is kell eltartani mindenféle szinteken. De nem is ez a lényeg, bár gyanítok, Te inkább ezzel szeretnél nem-egyetérteni. Az igazi baj: olyan malom épüljön, amely majd meg is tud maradni, és ezt a támogatósdi nem tudja jól megítélni: elpazaroljuk a pénzünket rossz beruházásokra... A piac nem SZENT és JÓ, de akármilyen ingatag és bizonytalan is, még mindig objektívebb, mint azok az irodakukacok, akik eldöntik, hogy melyik faluban épüljön meg az a malom.

Végül: az ISKOLA az rendben van. És jobb híján legyen olyan szervezet, aki elosztja nekik a pénzeket, ámbár itt is erős sejtéseim vannak arról, hogy az elsoztás mekkora igazságtalanságoktól hemzseg, és milyen áron épülnek ezek az iskolák - de hát nincs jobb receptem erre az esetre.

Tuvalu 2008.10.11. 13:17:01

vajdasági:
Nem, nem akarok ellentmondani neked, én is így látom, ahogy te.

Ami 5%-ról én beszélek, az az, hogy az általam leírt freephone-ra beérkező bejelentések 5%-a olyan, hogy nyomozást kezdünk, és visszaszedjük a pénzt. A maradék 95%-ban vannak az "Orbán hazudik", a szomszéd kínozza a kutyáját, az osztrák szennyezi a patakot, a Pék kft nem épített malmot a támogatásból (és derül ki, hogy nem EU-s pénz volt, hanem mondjuk "sima" állami támogatás).

Vagy pl, ha ennek a blognak a kommentjeit a kommetelők a freephone-ra mondják, akkor még 5% sincs. Mert ugye te sem írtál konkrét kedvezményezett konkrét csalását.

De mégegyszer mondom, amit írtál, azt én is így látom, csak az 5%om volt félreérthető.

marosy 2008.10.11. 13:25:09

Jöjjön csak a pénz. Ha nem jött volna most csődben lenne Magyarország.

vajdasagi 2008.10.11. 13:37:49

Tuvalu, akkor nekem is illik engedményeket tennem :-)
Tehát: az én számomra az marhára mindegy, hogy EU-s, vagy csak 'sima állami támogatás' egy-egy eset. Közvetlen tapasztalatok alapján azonban azt mondhatom, hogy a korrupció itt valami félelmetes méreteket öltött. Még talán odáig is elmennék, hogy azt állitsam, hogy a "sima állami támogatás"-ok között több a korrupció, de ez csak megérzés, és még véletlenül sem közvetlen tapasztalat. Mi egy ritka korrupt ország vagyunk, sajnos. Helyeslem, ha Brüsszel megpróbál fellépni ez a korrupció ellen. Mert az lehúz minket a pocsolyába. Tehát HAJRÁ, amennyiben eredmények is vannak. Mert ugye jól emlékszünk mi arra, hogy Magyarországon milyen közel-nulla eredménye volt eddig a korrupcióellenes intézményeknek. Pláne, ha azokat a hatalom irányította, és a másik oldal ellen irányultak látványosan. Ettől nagyon irtóztam. Pl. meg is gyűlöltem a Kellert, pedig se zsebemből, se zsebembe :-).

ÁMDE: még korrupció nélkül is, a GAZDASÁG támogatása KÁROS. Emiatt meglakolnak majd az unokáink. Ez nem(csak) bűn: ez HIBA.

Von Tolla 2008.10.11. 15:41:24

Tuvalu: Mi a helyzet akkor, ha formálisan ugyan minden rendben van, de olyasmire fordítják az EU-s pénzeket, amire valójában nincs szükség? Pontosabban olyasmit hoznak létre, amit mutogatni lehet, ami "presztízst" jelent egy közintézménynek, amihez plusz létszámot lehet igényelni, a pályáztatáshoz nyugateurópai tanulmányútra lehet menni, és aminek a fenntartásához majd újabb pénzeket lehet igényelni, csak éppen az érdemi munkavégzést semmivel nem teszi könnyebbé, nem jelent előrelépést. És mindezt teszik hangzatos és manapság divatos jelszavakkal, pl. "elektronikus közigazgatás".

Tuvalu 2008.10.11. 19:12:25

Von Tolla és vajdasagi:

Tökre egyetértünk. Összesen annyit mondtam hogy egy kis szegmenset (konkrét korrupcióról tud valaki, jelentse freephone-on) lehetne jobban csinálni.

Austrian 2008.10.11. 20:18:40

Hol a pénzem, hol a pénzem!

Semmiből teremtették, semmivé lészen.

én 2008.10.12. 00:59:51

Naiv dolog azt hinni, hogy bárki is fel tudna jelenteni magyar magas polcon levő politikust aki lop azaz szinte az egész parlamenti csürhe, hacsak nem épp meg szeretné valaki dönteni.... Azt hiszem vmelyik autópálya ill M0 is részben uniós pénzes mi a vak apja fasza kerül 3milliárd ftba azaz 30 misi átlagban egy folyóméter, kb a fele ki van számlázva ugyanis egy autopálya ft harmada a lufiszámla, és ha én ezt tudom és bejelentem kit érdekel senkit... mert szinte mindenki tudja, vagy pl M6 épités STRABAG botrány mindenki tudja,hogy ami van az nem más mint a 10X ár megfizetése a semmiért és?
Bejelenti vki lesz kivizsgálás visszavonják a pénzt? Sztem nem, akik ekkora pénzekkel játszanak nem azon fognak megdölni hogy a pék kft nem akkora malmot épitett mint igért amugy a pályázatban.
Nagy részben az állami pályázatok ill az azutáni költségvetések x évre mélytitkositásra kerülnek...
Gusztustalan hányinger féreg ország ez el kell mondani ahogy jóapánk mondta de el innen.

kil 2008.10.12. 03:42:04

a cikkben linkelt kereső szerint Mo. 2007-ben mindössze 66 millió eurot, azaz kb. 16 milliárd Ft-ot kapott a pályázatokon. Ezek nagy része is közintézményekhez ment.

Tehát egy nagy lófasz az egész. Ha cég lennék, nem foglalkoznék vele.

kil 2008.10.12. 03:49:29

bár a kereső lehet hogy nem tartalmaz mindent, mert mások többszáz milliárdról beszélnek : www.operativprogram.hu/500_milliard_forint_unios_kifizetes/

akkor a fasztuggya.

LG · http://iranytu21.blogspot.com 2008.10.13. 19:04:22

Az EU-támogatások rendszere - többek között - arra szolgál, hogy elfedje, föladtuk a saját piacainkat.

Másrészt arra, hogy a klientúra épüljön.

Harmadrészt arra, hogy felesleges beruházásokba öljünk pénzt. Jójó, vannak megtérülő beruházások is. De a 'minden városba fürdőt' aligha megtérülő, bárki mondja is az ellenkezőjét. És még lehetne példákat sorolni.

Ráadásul a mögötte álló alapgondolat is butaság. Közös piacban nem lehet önkényesen 'fölhúzni' egyes térségeket. Amivel föltornázhatnánk magunkat, az mind a megmaradt szuverenitásunkból tehetnénk.

Summa summarum: az EU unalmas.


süti beállítások módosítása