A cím ellenére nem Barrosoról derült ki, hogy ő is ott volt Max Mosley múltkori jelmezbálján, pusztán arról van szó, hogy a jövő heti írországi népszavazás kampánya a végéhez közeledik, és ez a kampány eszközeiben is meglátszik.
Csütörtökön szavazóurnák elé szólítják a smaragd sziget lakóit, akiknek a Lisszaboni Szerződés sorsáról kell dönteniük. A tét meglehetősen nagy, hiszen a szerződés csak akkor léphet hatályba, ha azt valamennyi tagállam jóváhagyta, és az íreknél bizony már előfordult egyszer, hogy nemet mondtak egy uniós egyezményre.
Az “igen” pártiak most nagyon kitettek magukért, nehogy megismétlődjék az eset: elkészítették a Lisszaboni Szerződés szájbarágós változatát és Európa vezető politikusai is egymásnak adták a kilincset az elmúlt hónapokban, hogy meggyőzzék az íreket.
A fiatalokat pedig Merkel kancellár és az új EU-s posztok fontosságának hangsúlyozása helyett ilyen plakátokkal igyekeznek megszólítani:
Hát igen, Sex sells, azaz szexszel mindent el lehet adni - tartja a régi bölcsesség. A brüsszeli péeresek egyébként nem először dobták fel ezzel az általában szürke uniós kommunikációt: két éve emlékezeteset sikerült alkotniuk a "Film lovers will love this!" című videó készítőinek is, melyet már 6 és félmillióan láttak a youtube-on.
Ha esetleg valaki még nem találkozott volna vele:
Sőt, talán ebbe a kategóriába lehet sorolni azt is, amikor, még 2005-ben, az európai alkotmányról szóló franciaországi kampányban, a lengyel Nemzeti Turisztikai Hivatal csattanós választ adott, a lengyel munkások (vízvezeték-szerelők és áplónők) tömegeivel riogatóknak:
Hogy beválik-e mindez a Lisszaboni Szerződésnél is, jövő csütörtökön kiderül...
A mondás kibővítve így hangzik: "gyerekkel, fókával és szexszel mindent el lehet adni". Akkor ezek alapján, aki a héten Dublinban jár, ne lepődjön meg, ha még több bugyis-cicis hirdetéssel találkozik, vagy látja Barrosót gyerekekkel az utcán...vagy fókákat lát mindenfelé... esetleg ezek valamilyen kombinációját...