A blogról

Néha komoly, máskor könnyedebb témájú írások az Európai Unió jelenéről és jövőjéről.

E-mail: euvonalas[kukac]gmail[pont]com

EUvonal

Nincs megjeleníthető elem

Európai Parlament

Szép EÚj világ?

Dátum: 2008.11.21. 14:03 | Szerző: EUvonalas
Visszajelzések: 33 komment · 1 trackback
Megosztás: Twitter | Facebook | iWiW
Címkék: jövő harmadik ország eu és a világ eutagok

2025. A szomszédos országokat szervezett bűnözői csoportok uralják. Egész Európa kiszolgáltatott a Gazpromnak, és négy évtizedes szünet után újra Moszkva diktál - immár az egész kontinensen.

Sajnos, ez nem egy újabb B-kategóriás amerikai sci-fi forgatókönyve, hanem az amerikai Nemzeti Hírszerzési Tanács középtávú előrejelzése.

A jelentés szerint az EU-tagállamok torzsalkodásai miatt nem sikerül előrelépni az egységes Európa felé vezető úton, ahogyan az energiafüggőségünket sem sikerül megszüntetni. A részletek erre.

A tagállamok vezetői vajon mikor tudnak majd rövidtávú érdekeiken túllépni, és felismerni, hogy az egységesebb fellépés már középtávon is meghozná az eredményét? Addig biztosan nem, amíg az a legfőbb problémájuk, hogy (egyszer majd valamikor…) nem jut mindegyiküknek saját biztos a Bizottságban. Oroszország, Kína – vagy akár az Egyesült Államok – eközben jót röhög a markába az európaiak töketlenségén.

A világ nagyhatalmai közül rendszerint Európa játssza a jófiú szerepét. Az EU nyújtja a legtöbb segélyt a fejlődő országok részére, küzd a minél alacsonyabb vámokért (kivéve a mezőgazdasági termékeket, ahol inkább a saját termelőit óvja a versenytől), hajlandó áldozatot hozni a környezet megóvásáért… Nagyon szomorú lenne, ha a „jó” elbukna és végül a „rosszak” kerekednének felül. Főleg, hogy ezt csak magának köszönhetné Európa…

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://errolugatok.blog.hu/api/trackback/id/tr69781171

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Leer aquí 2017.11.21. 12:57:19

Göngyölt pulykamell - Sütés, Főzés, Konyhai Kísérletezések

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lowcut 2008.11.21. 14:15:33

Durva ez az elemzés... de szerintem nagyon találó...sajnos. Nem tudom, hogy lesz-e valaha olyan idő, hogy a nemzetállamok a közös jó érdekében felül tudnak emelkedni (kicsinyes vagy nem kicsinyes) nemzeti érdekeiken... bár az unió alapító atyái valami ilyenről álmodtak, sajnos szerintem ez elég utópisztikus. A jelen kor jelenségei mind egyre inkább felerősítik a nacionalizmust, ennek számtalan jelét láthatjuk... Nagyon félek, hogy az egyetlen lehetőség az összefogásra (és Európa göröngyeinek kiegyeseítésére) valami hatalmas krízis lehet csak, de nem olyan, mint ez a mostani pénzügyi, hanem annál nagyságrendekkel nagyobb... mint tudjuk, két ellenfélnél nincs nagyobb egyesítő erő, mint egy közös, harmadik ellenfél... legyen az egy világuralomra törő rezsim vagy valami éghajlati katasztrófa... sajnos osztom ezt a negatív jövőképet... :-(

zorosz 2008.11.21. 14:26:58

Akkor ez gázos lesz :-)

Tuvalu 2008.11.21. 15:09:37

Az a szerencse, hogy ha az amerikai hírszerzést nézitek, akkor 17 évre mindig jól meg tudták mondani, hogy mi lesz.

A Szovjetunió felbomlását már 1974-ben látták, az olajválságot pedig már 1956-ban. A WTC támadást 1984-ben.

Ezek még a saját gazdasági válságukat se látták 2 éve, szóval le lehetne szállni Európáról.

Európa persze hogy sux, de sokkal inkább az USA-val karöltve lesz sux Kína miatt, és nem pedig az olaj és gázár függő Oroszország miatt.

Az oroszoknak mindig jól megy, ha drága az olaj (70es évek keménykedései), és mindig szopó, ha leesik.

Most éppen szerintetek nem leesett?

Még ha 2 hónapja született volna ez a cikk, de nem...

Bit Rot 2008.11.21. 15:14:50

A hírek szerint pont Amerika pénzelte azt az Írországi népszavazási ellenkampányt, ami jól elkaszálta az egységesedő Európát, ha jól emlékszem!

Ezek után még van bőr a képükön!

Nem is tudom, kinek az országát finanszírozzák nagyrészt a Kínaiak... várjuk csak, talán csak nem USA-t?

Arcosharcos 2008.11.21. 15:17:06

"2025.A szomszédos országokat szervezett bűnözői csoportok uralják"

Vazze,a miénket meg már most is!!!

lamed 2008.11.21. 15:21:35

Igen, ez óriási probléma az élet szinte minden területén. Miközben a világ folyamatai (pénzügyek, ipar, kereskedelem, szolgáltatások, információáramlás, környezetszennyezés, bűnözés stb.) globálissá váltak, ezeket továbbra is nemzetállami keretek között próbálják szabályozni. Ez biztos kudarcra van ítélve. Mivel globalizálódás szellemét nem lehet visszatuszkolni a palackba, az már az emberiség hajnala óta egyre csak jön kifelé, a megoldás csak az lehet, ha a folyamatok szabályozását is egységessé és nemzetállamok felettivé tesszük.
Vagy rövid időn belül végünk lesz.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.11.21. 15:23:19

2025-ben tele lesz európa arabokkal, a Vatikán helyére valami más lép...

De sebaj, 2029-ben Apofisz megadja a kegyelemdöfést mindenkinek.

INkvizitor 2008.11.21. 15:32:15

az egész nyugati világnak lőttek... horror demográfiai adatok (usában is csak a szines és a latin népesség születési adatai miatt vannak pluszban a mutatók), az orosz lakosság meg évi 1 millióval csökken, kelet szibériában csak kínai betelepülőjkkel tudják fenn tartani a közszolgáltatást (azon a marha magas színvonalon....)
a szervezett bűnözöi csoportok meg már réges régen benne vannak a hatalomban németo-tól olaszo.-n át egészen kishazánkig. hiszen a gaszprom is maffiaként működik az ex kancellár meg benne ül a felügyelő bizottságban...

az amik csak leírták azt amit látnak és valszeg igazuk lesz a jóslással kapcsolatban... hiszen már most igazuk van.

dog 2008.11.21. 15:47:20

Lehet, hogy sokmindent nem tudnak prognosztizálni az amerikai hírszerzési elemzők, de az a baj, a fenti állítás belátásához nem kell nagy jósnak lenni. A szovjetunió felbomlása nem volt előrelátható, történelmi léptékkel nézve hirtelen történt. Az viszont eléggé szemmel látható, hogy az orosz állam és a szervezett bűnözés között nagyon nehéz határvonalat húzni. Korrupció mindenhol van, a fejlett nyugati demokráciákban is, de sehol sem ennyire explicit a bűnözés és az adminisztráció összefonódása.

Oroszország első számú exportcikke nem a földgáz, hanem a bűnözés. Évekkel ezelőtt is volt már egy amerikai kongresszusi jelentés, amely szerint az orosz bűnözői körök befolyása olyan mértékű az amerikai vállalati szektorban, és olyan csillagászati összegek forognak a kezükön, amely már magát az államot veszélyezteti. De nem kell ilyen messze menni: Berlinben pl jóval többen vannak és jóval nagyobb területet vettek át, mint a közel-keletiek és a törökök. És érdekes módon a Közel-Keleten sem jobb a helyzet: Dubaiban pl. szintén ők vannak a legtöbben. Nem állítom, hogy mind bűnöző, de a legtöbb igen zavaros háttérből jön. Egyiptomban és Törökországban egész üdülőhelyek válnak oroszajkűvá: oroszul vannak a feliratok, orosz recepciósok és animátorok vannak, ezeket a helyeket rögtön elhagyja az addig oda járó nyugat-európai közönség.

De egy élő példa arra, amit mondok: a grúziai megszállásnál a reguláris csapatok mellett beözönlöttek szabadcsapatok is, közönséges rablók, köztörvényes bűnözők, akik senkinek sem felelnek és végigfosztogatták a falvakat. Ezt persze nem a mainstream médiából lehet tudni, inkább helyiek beszámolóiból.

Sose értettem, miért retteg a világ Kínától. Ha a nyugatnak szövetségest kell keresni, Kína sokkal inkább látszik természetes szövetségesnek. És az egyszerű kínaiak mentalitása is más. Az európai kínaiak zárt diaszpórákban élnek, ha bűnöznek is, kizárólag egymás között, és maximális tiszteletben tartják a befogadó ország normáit. Szorgalmas, dolgos népség, akik a nagyon kis hasznot is megbecsülik.

Ezzel szemben az orosz entitások a befogadó közösségben félelmet keltenek, az integrációról hallani sem akarnak, viszont a számuk miatt ma már kezelhetetlenek. Aki megfordul Németországban, az tudja, hogy az egyszerű németek az oroszoktól sokkal jobban rettegnek, mint a muzulmán fenyegetéstől.

Könnyű belátni azt is, hogy az EU megosztott, egy hatalmas adminisztrációs vízfejtől szenved, és vezetői gyengekezúek, teljesen képtelenek az érdekérvényesítésre, egyenként és együttesen is. Az orosz fenyegetést nem lehet eléggé eltúlozni, és szerintem még a mi életünkben elkerülhetetlen lesz a konfrontáció Oroszországgal.

Attila 2008.11.21. 15:48:21

Egyetértek. Ha az oroszoknak jól megy, akkor pénzzel szereznek befolyást Európa tőlük nyugatra fekvő részén. Ha rosszul megy, akkor meg fegyverrel. Csak meg kell nézni, az orosz nagykövetet, aki már most is úgy fennhéjázik, mint ha helytartó lenne, nem pedig vendég egy idegen országban. Miért teheti? Mert már nem egy vendéget képvisel, hanem a gazdát...

Dekatlon 2008.11.21. 16:16:38

Akkor mégis inkább oroszul tanuljak, ne kínaiul?
Nem baj, amúgy se haladtam sokat, meg az írás-olvasás is könyebb... :)

ben2 2008.11.21. 16:24:06

Van valami az elemzésben, az biztos. Elég csak a hazai viszonyokat figyelni: 2002-ben a magyar szervezett bűnözés került hatalomra erősen Moszkva barát hajlamokkal. Gyurcsány alig titkoltan nagy cimborája, Putyin rendszerét igyekszik megvalósítani itthon: látszatdemokráciát, ahol a kormány bármit bármikor elkúrhat, a hatalmát a titkosszolgálatokkal, szervezett bűnözői módszerekkel és a sajtó feletti totális kontrollal bebiztosítja.

canismerga 2008.11.21. 16:50:46

Dekatlon, jól fog jönni még az a régi kötelező orosztanulás. Én még folykonyan olvasom a cirill betűket.:o))
A ruszkik csak ideiglenesen mentek ki, ők sem gondolták komolyan, meg szerintem mi se, hogy elmennek.

Bobby Newmark 2008.11.21. 16:58:46

ben2: Pont ezt akartam írni én is. Rég volt már a történelemben, hogy két évtizeddel megelőztük Európát...

2008.11.21. 16:59:14

Az EU-n belül hierarchia van ezt mindenki tudja(?)! Az EU négerei(sic) az utóbbi időben beengedett országok.Először leépítem a termelést(inkább itthon csináljuk az ősEU-ban) aztán elveszem közben a piacot is .Az autópályák építése a nagy cégek érdekei miatt vannak, esetleg mi is profitálhatunk belőle(elmegyünk a Horvát tengerpartra(:)).Ez is lehet maffia csak kulturáltabban van megfogalmazva.

tuba 2008.11.21. 16:59:30

dog: a kínaiak sem ma született báránykák, a kínai, japán, stb. maffiák még tán keményebbek és fanatikusabbak mint a többi. Csak kicsit hátrányban vannak az eu-s terjeszkedéssel, mert ha jól megnézed őket közelről, picit látszik rajtuk hogy nem echte európai származásúak, és így nehéz vegyülni.

a lényeg tekintve: az elmúlt bő 2-3000 évben a fehér ember volt a világ ura. most ennek szépen vége lesz, jönnek az kínaiak. a ma generációnk részesül abban a szerencsében, hogy közelről végignézheti az átrendeződést. sebaj, legalább majd megtudjuk milyen érzés a másik oldalt lenni.

G 2008.11.21. 17:05:50

Van igazságtartalma (muszáj, különben szart se érne), de alapvetően ez az elemzés is csak az amerikai titkosszolgálatok EU elleni aknamunkájának részét képezi. Merthogy mi haverok vagyunk, de ANNYIRA azért nem :) Az a helyzet, hogy az EU, bármilyen töketlen is tud lenni, mégiscsak egy gazdasági világhatalom óriási lehetőségekkel és ezért az USA hegemóniáját veszélyezteti.

colizoli 2008.11.21. 17:23:02

Aki egy kicsit gondolkodik es nyitott szemmel jar a vilagban, annak a cikk tartalma nem ujdonsag.Az ami hirszerzesröl meg csak annyit, hogy ök fegyvereztek fel Osamat es Szaddamot,akkor hol volt ez a nagy elöre latas, Vietnamröl es Korearol nem is beszelek. Meg ha annyira okosak es bele tudnak pofazni masok dolgaba, akkor azt a ket repülöt mert nem vettek eszre.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.11.21. 17:25:11

hát fene tudja ... épp ma mondta egy russzomán szlavisztikát végzett ismerősöm, hogy az oroszok nem terjeszkedő típusúak. Csak azt nem tudom neki higgyek-e vagy a történelemnek :))

kheopsz 2008.11.21. 18:32:04

Az eu a saját mocskába fog belefulladni... az sem biztos, hogy kell hozzá 20 év... ez az eu széthúzós, liberalista banda, mindenkitől elnézést kér, s mindenkinek segít, ahelyett, hogy saját magát óvná...
Ha mindenkit beengedünk,s mindenkinek engedményt teszünk, semmi nem marad nekünk...
Nézzétek meg kínát... egy diktatúra, egy párt, egy akarat, egy irány... el fognak söpörni minket... az usa 4 évente forog, mint a ringisplíl, oroszország lesz az, aki az eu kultúrát megtarthatja... a többi ország mind kicsiny és lényegtelen, talán india játszhat szerepet, de egyelőre főleg ázsiában...

Valaki a sok közül 2008.11.21. 18:37:35

Van benne valami, 2025-re már itt is rengeteg cigány lesz, újból kormánypárt lehet az MSZP-SZDSZ.

roman patkany 2008.11.21. 18:46:44

Az hogy az USA arrogans, hatalmas, szetlo mindenkit, az neha jol is jon, pld. Kuvaitot ok szabaditottak fel. Europa is bizonyithatta volna hogy helye van a nagyhatalmak kozott, veget vethetett volna a jugoszlav nepirtasnak, itt zajlott a kozeleben. Ehelyett nem csinalnak semmit, csak szidjak az USA-t. De nem is baj, nem szeretnem ha Nemetorszag vagy Franciaorszag diktalna a vilagban.

Vidéki 2008.11.21. 19:03:44

A két világháború alapvetően meggyengítette az egykori európai nagyhatalmakat, miközben a perifériákon az USA és a Szovjetúnió hatalmas mértében megerősődtek.
A volt Nyugat-európai nagyhatalmak területe aprócska és erőforrásaik is csekélyek USA-hoz vagy Oroszországhoz képest, egyenként katonai erejük sem összemérhető.
Egy tartós konfliktus esetén tartalékaik gyorsan kimerülnének, iparuk energiahordozók hiányában rövid idő alatt lebénulna, harci járműveik mozgásképtelenné válnának.
Nem gondolkodnak irreálisan, amikor nem fitogtatják csekély katonai erejüket, vagy ahogy a cikkíró említi: töketlenkednek.
Az amerikai Nemzeti Hírszerzési Tanács középtávú előrejelzése nem tűnik alaptalannak!

pénz beszél 2008.11.21. 19:07:08

A jelzett irány valóban helytálló, de szerintem gyorsabban következik be az EU összeomlása. Hiába játsza a liberális elvek mentén a jófiút, az egyszer csak ugyanolyan gazdaságtalan lesz, mint a Mo-n jelenleg is folyó "kisebbség-tenyésztés". A demográfiai folyamatok tekintetében is hasonló a helyzet, mint nálunk: egyre több nyugdíjas, eltartott bevándorló és kisebbségi. Az utóbbi sohasem, az előbbi meg az utóbbi időben nem akar dolgozni, hiszen a segélyekből megél. A maradék meg nem akarja fizetni az adót a többi helyett is -> feketemunka.
Csak az a kérdés, hogy a fehér (talán ez a bűne?)Európát tudatosan teszi tönkre az Eu, vagy ennyire nem látják, mi történik? front14.hu/

BSZ 2008.11.21. 19:22:53

Az biztos, hogy nem a katonai fölény, sem a nagy mennyiségben rendelkezésre álló nyersanyagok tették az európai országokat naggyá, hanem a "gógyi" és a jólképzett szorgos munkaerő. Ha valaki szerint ez pótolható Afrikából, vagy az arabok közül, akkor nincs gond. De szerintem nem az összeszerelőüzemek, a gyorséttermek és a takarítóvállakozások adják egy ország iparának az értékét. Vagyis az oktatásra nagyon oda kellene figyelni. És ez biztosan nem a "szegregáció felszámolásának" az útja, amit pl. itthon is mondanak rosszakaróink.
Sajnos rövid távon gondolkodott az EU. Nagy piacot akart lebutított, arctalan és múlttalan tömegekkel, mert ez kecsegtetett a leggyorsabban nagy haszonnal. A feltörekvő Ázsiai országok meg észrevétlenül elléptek mellettünk.

torró 2008.11.21. 19:24:28

Amerika?! Náluk van az olaszok után a legrégebben maffia. És hogy mit tudnak előre? az mindig az érdekeiktől függ.Pl. Tudtak Pearl Hairbort-ról. Na és mit csináltak ?várták az ürügyet. Az oroszokról azt mondták hogy valamit sejtettek, de őket is meglepte hogy ilyen gyorsan szűnt meg a SZU. Megérik ők a pénzüket. Persze lehet benne valami, főleg ha rá is segít egy picinkét. Ja igen és a közelmult, hány mozgó vegyi fegyver gyárat is találtak Irakban?
Csak úgy közbevetőleg.

Gazz 2008.11.21. 19:56:39

Khmm... Khmmmm... Az EU nem fog tudni egységesülni.... Hát igen. Amerika tett ez ügyben eleget, legutóbb Írországban a népszavazáson. Csak ott le is bukott a CIA....
De az EU ellenes harcban nekik Anglia a legnagyobb adujuk.

dog 2008.11.21. 20:17:29

Valószínűleg nem történhetne meg politikai akarat nélkül, hogy az EU-t ilyen látványosan és gyorsan szétforgácsolják a multikulti zászlaja alatt. Ahogy már BSZ is rámutatott, nem pusztán népszaporulatról van itt szó, hanem annak a rétegnek a nagyságáról és erősségéről, amelyik az eltartó, és nem az eltartott, tehát a minőségi emberanyagról, ami az őslakos, művelt fehér középosztály. És az sajnos erősen csökken. Barbár országokból importált írástudatlan félmajmokkal tele a padlás európában, ezek nem tesznek semmit hozzá a közösség épüléséhez, inkább csak felemésztik az erőforrásait. Kisöpörni már nem lehet őket, viszont integrálni sem. Ebből a szempontból sokkal előnyösebb társadalmi berendezkedés az orosz diktatúra. Igaz ugyan, hogy ott egy tollvonással államosítani lehet magánvagyonokat, viszont sokkal több eszköze van a rezsimnek a belső bomlasztó folyamatok kézben tartására is. Putyin erős vezető, mindegy, hogy egy végtelenül korrupt rezsimet vezet és gyakran nem tiszta eszközökkel, az EU-nak viszont nincsenek karizmatikus vezetői, csak töketlen, határozatlan, megalkuvó és nagyon álszent politikusai. Tiszta Weimar. Most is csak abban bízhatunk, hogy nem lesz túl késő, mire megerősödik a nemzeti érzés és a jobboldal Európában.

dog 2008.11.21. 20:29:03

Egyébként úgy látom, sokan hajlamosak egy ország méretét egyenes arányba állítani az erejével. Kína tényleg a világ negyede, azonban egyes részei még a feudális középkorban vannak, a hadserege végtelenül elavult, még évtizedekig nem lesz méltó ellenfél az amerikai hadseregnek. Az oroszok is azért költenek irdatlan pénzeket a hadsereg korszerűsítésére, mert a SZU felbomlása után teljesen szétzüllött, semmire se volt pénz. Nekik is még sok idő kell, mire összeszedik magukat. India meg...ha nem számítjuk a pár nukleáris robbanófejet, amihez alig van középhatótávolságú hordozóeszközük, szintén sehol nincs. Maximum Pakisztánnak ellenfél, és nem is lenne nagy kár, ha leamortizálnák egymást.

Ma nincs ellenfele Amerikának, ha reguláris seregek háborújáról van szó (itt most nem érdemes beszélni az útszéli bombák áldozatairól). Bármelyik országot elsöpörnék egy hagyományos háborúban napok vagy hetek alatt. Motiváltságban, technikában, felszereltségben annyira előtte járnak mindenkinek.
De ez biztos nem lesz mindig így.

Anr 2008.11.22. 12:12:33

>A tagállamok vezetői vajon mikor tudnak majd rövidtávú érdekeiken túllépni, és felismerni, hogy az egységesebb fellépés már középtávon is meghozná az eredményét?

szerintem soha. nem arra valasztottak oket, hogy az EU-t kepviseljek.
akkor lhetne elorelepni, ha amerikahoz hasonloan az EU elnokot, es a szenatussa atnevezett bizottsagot kozvetlenul valasztanak. az igy kialakult hatalmi struktura resztvevoi az EU-t kepviselnek, nem a sajat alalmaikat.

nick: 2008.11.22. 16:21:55

dog:

hehe, olvass már egy kicsit utána még azelőtt, hogy ilyen hülyeségeket terjesztesz haderők méreteiről és fejlettségéről...

dév 2008.12.02. 16:14:51

Nem a nemzetállamok torzsalkodása miatt nem lesz erős Európa, hanem az idióta ír szavazók miatt. Szvsz.

Gazz 2008.12.23. 11:15:28

Dog, ha annyira tetszik az orosz diktatúra, vándorolj be oda.
Az oroszok a lábukkal szavaznak erről. Az Amerikába bevándorolni akaró keleteurópaiak döntő többsége orosz.
Az USA kb. ugyanazzal a bevándorlóproblémával küzd mint az eu, aztán mégis odavagy érte.


süti beállítások módosítása